Dzisiaj, jako że za bardzo znów nie ma o czym pisac przedstawię wam drugą część z serii “Wayne Rooney – The Way It Is” (Rozdział piewszy "Family Fun", Part 2)

(...) Moja matka, Jeanette Morrey urodziła się 14 marca 1967roku. Jej nazwisko nie jest Irlandzkie, lecz Francuskie. Tak przynajmniej ona uważa, chociaż musiało to być bardzo dawno ponieważ nikt nie zna ich historii.

Mama była jednym z 9-ciu dzieciaków rodzinie,- 6 chłopców i 3 dziewczynki – i mieszkali i dorastali jakąś mile dalej od taty domu w Croxteth. Jak rodzina mojego taty byli oni Rzymsko Katolickiej wiary. I jak moja rodzina byli także fanatykami Evertonu. W dniu derbów, kiedy graliśmy z Liverpoolem, zawsze dekorowali dom na zewnątrz, przyozdabiając go różnego rodzaju niebiesko-białymi banerami i transparentami.

Ojciec mojej matki, William Morrey, był robotnikiem pracującym dla Metal Box Company. Swojego czasu był nawet półprofesjonalnym piłkarzem grającym dla Southport. Bracia mamy byli także zdolnymi sportowcami. Jej starszy brat grał dla Marine, bardzo dobra drużyna z Non-League z Crosby, potem przeprowadził się do Australii gdzie grał dla półprofesjonalnego klubu Grren Bully w Melbourne. Po zakończeniu kariery pozostał tam i mieszka tam do teraz.

Następny brat, Vincent zagrał jeden mecz dla reprezentacji Anglii U-15, niestety to był tylko to jeden. Kiedy rodzina mojej mamy dekoruje dom w barwy Evertonu w czasie wielkich meczów, bracie lubią także stawiac w oknie swoje puchary i medale.

Moja mama była także dobra w sportach. Reprezentowała szkołę m.in. w zawodach biegowych i siatkówki. Raz nawet chcieli by spróbowała na szczeblu reprezentacji, tak przynajmniej mówiła, jednak nigdy nie spróbowała. Wydaje mi się, że nie podobało jej się to tak bardzo.
Mama opuściła szkołę kiedy miała 16 lat bez żadnego certyfikatu, jednak później ukończyła roczny kurs pisania na maszynie. Miała nadzieje na pracę w biurze, jednak nic nie mogła znaleźc, dlatego też była bezrobotna.

Poznała tatę długo po tym wszystkim, kiedy miała 17 lat, a ojciec ok. 20. Wtedy to ojciec był wciąż bokserem i często trenował, biegając na około naszego osiedla. Większosc wieczorów przebiegał blisko domu mojej matki na Storrington Avenue, ojciec żartuje zawsze, że nie biegł wystarczająco szybko i jednej nocy zaczęli rozmawiac i wtedy zapytał ją o randkę. I to było to,

Po 6-ciu miesiącach chodzenia ze sobą, mama zaszła w ciążę. To był wielki szok, gdyż ona wierzyła, że nigdy nie będzie miała dziecka. Kiedy miała 6 lat, miała ciężkie zapalenie wątroby, musiała spędzic 3 tygodnie w szpitalu z infekcja nerek i wątroby. Dlatego też myślała, że jest bezpłodna. Więc kiedy powiedziała mamie, że jest w ciąży, to było troszkę niespodzianką dla wszystkich. Moi rodzice byli naprawdę szczęśliwi, a moja babcia zaraz po tym szła do kościoła modlic się z zdrowe dzeicko.

Mama i tata nadal żyli każdy ze swoimi rodzicami, dp czasy 7-ego miesiąca ciąży. Udało im się wykupic mieszkanie na 89 Stonebridge Lane, i tam właśnie się urodziłem. Oczywiście nie pamiętam ego, jednak teraz tam jest centrum leczenia uzależnień narkotykowych.

Urodziłem się 24 października 1985 roku w Fazakerley Hospital. Przyszedłem na świat trzy dni wcześniej niż planowano, i nazwano mnie Wayne Mark Rooney. Mark to imię rodzinne. Mój tata, który na moim świadectwie urodzenia miał napisane zawód: młody pracownik, mówi, że był przy porodzie i że to było wspaniałe doświadczenie dla niego. Moja mama mówi, że się urodziłem z niebieskimi oczami i bujnymi włosami w trzech różnych kolorach.

Moi rodzicie pobrali się jakoś 17 miesięcy po tym jak się urodziłem, wtedy to mama była w ciąży ponownie. Nie było ślubu kościelnego. Wydaje mi się, że ksiądz nie chciał udzielac ślubu parze, która już aktualnie ma dziecko i spodziewali się następnego. Więc był to ślub tylko cywilny 20 marca 1987 roku.

Po tym mieli dobrze przygotowaną imprezę z posiłkiem dla 150-ciu osób nad lokalnym pubem Brewer’s Arms. Opłacane było to przez ich rodzinę, gdyż gdyż oni nie byli w stanie zapłacic za to wszystko. Moja mama nie pracowała, musiała zajmowac się dzieckiem, do tego następne było w drodze. Mój tata wtedy pracował jako robotnik budowlany, zarabiał 120 funtów na tydzień, więc nie było ich stac nawet na miesiąc miodowy.

Graeme, mój młodszy brat urodził się 15 listopada 1987 roku. Jego pełne imię to Graeme Andrew Sharp Rooney po Greamie Sharpie, napastniku Evertonu, który był idolem mojego taty wtedy. Jego innym idolem tego czasu był także Andy Gray, legenda Evertonu, który grał także dla reprezentacji Szkocji.

Także potem miałem kolejnego brata, Johna, który urodził się 17 grudnia 1990 roku. Myślę, że moja matka chciałaby mieć jeszcze dziewczynka, jednak po tym zaprzestali prób o kolejne dziecko.

W styczniu 1986 roku, mój ojciec i matka przeprowadzili się z ich 2 pokojowego mieszkania do 4-pokjowego mieszkania spółdzielczego na 28 Armill Road. Mieszkaliśmy tam przez ok. 12 lat i to mieszkanie pamiętam najbardziej ze swojego dzieciństwa. Najlepsze było to, że na tyłach ogrodu znajdował się ośrodek młodzieżowy, gdzie swojego czasu tata miał prace. Znajdowało się tam małe boisko na 5-cio osobowe drużyny. Dlatego też za młodu często skakałem przez płot by pograc na tym boisku.

Moją edukacje zacząłem w wieku 4 lat w Stonebridge Lanes Infatns School, ale nic z tego nie zapadło mi w pamięci. Moja mama dobrze pamiętam kiedy tam chodziłem – i mówi, że w dzień sportu uczestniczyłem we wszystkich konkurencjach biegowych, na krótkie czy na długie dystanse, z jajkiem czy bez i wszystko wygrywałem.

Moja mama była zawsze naprawdę dobrze zorganizowana, tak utrzymywała dokumenty rodzinne w wielkim porządku. Zatrzymywała także wszystkie szkolne certyfikaty, oficjalne dokumenty o mnie i moich dwóch braci, wszystkie trzymane w plastikowych teczkach. (...)

Zapraszam w sobotę na dalszy ciąg historii Wayne Rooneya.

Jeśli nie chcesz czekac i chciałbyś tę książkę mieć już teraz, a język angielski ci nie jest obcy, możesz tą książkę zakupic na Amazon.co.uk. Naciśnij obrazek a automatycznie zostaniesz przekierowany na stronę z możliwością zakupu. Naprawdę polecam tą książkę wszystkim fanom futbolu, a szczególnie fanom Man Utd i Wayne Rooney’a, myślę to wspaniałe usupełnienie biblioteczki fanów piłki nożnej.



Kliknij obrazek aby zamówic